söndag 10 januari 2016

Kalasdag!

Dagarna de rullar på. Vi har äntligen fått fint vinterväder.
Det började med minusgrader, och nu har även snön kommit. Fast, tyvärr så har vi + 1 idag.

I morgon fyller vår granne 80 år. Grannen hade sitt 80 års kalas igår nere på Solvikens pensionat i Ingelstad. Vi blev bjudna på kalvstek, potatis och grönsaker, följt av ostkaka, glass och frukter, eftermiddagen avslutades med kaffe och tårta.
Det var en trevlig eftermiddag, med god mat och dryck. Jag hade ringt dit innan för att kolla mat till mig, och personalen var mycket tillmötes emot mig. Tack så mycket!
Vad ger man en som fyller 80 år och har det mesta? Jo jag beställde en katalog med Ramkvillas bussresor, skrev en vers, och så gav vi kontanter, så Birgit och Kurt kan åka på en valfri resa, med valfri buss.

I går kväll var vi bjudna till Jocke och Bettan på Kalas. Jocke fyllde 48 år den 20 december.
Alltid gott och trevligt att träffas och umgås. Tack för oss!

Det var en riktig kalas dag i går!

4 kommentarer:

  1. Kalas är kul! Man ska passa på att fira allt som går att fira, tycker jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ju verkligen av att träffas vid födelsedagar.

      Radera
  2. Hej och hå vilka trevliga kalas du var bjuden på.
    Den presenten var kanon bra, tycker jag.
    Ut och bese sig är kul . . .
    Ja vilket vackert vinterväder vi har nu, men det kommer och går med temperaturen upp och ner . . .
    Jag ser på Tv att många familjer med barn har mycket roligt nu uti naturen, precis så ska det vara.

    Må väl och sköt om dig, kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara synd att vi nu har fått plusgrader ute.

      Radera