söndag 17 januari 2016

Dammtussarna bevisar att jag haft annat för mig.

Mitt liv är lite uppochner ner, ... Som vanligt.  Kortisonet gör att jag vaknar vid typ 7-8-tiden, och att jag orkar vara vaken hela dagen, och tom vara social med Stefan på kvällen. Men visst är jag trött.
Jag har ändå mitt intresse. Har alltid tyckt om att sticka. Får jag då en beställning så är det extra roligt.
Jag stickar på mina villkor.  Så jag fortsätter att sticka till bebisen. Inte för jag vet om Therese och Christian vill ha det jag stickar. Therese fnyste lite då hon fick se hjälmmössan.
Förra veckan fick jag förfrågan om jag ville sticka ett par raggisar storlek 39-40, samma kväll fick jag ännu en förfrågan på ett par raggisar typ storlek 27, 28 eller något.

Igår var Therese hemma hela dagen. Hon hade surdeg med dig så vi bakade 8 surdegslimpor.
Tänk vad det är smidigt att baka med en hushållsassistent. Varför har jag inte köpt en tidigare?? I höstas köpte jag en för att jag ville göra äppelmos, och då tänkte jag att den ska vara så stor att jag kan göra bröddeg där i. Vi gjorde  deg på 1,3 liter vassle x 2. Vilket gott bröd vi bakade.

Söndagskväll allaredan. I morgon är det en ny vecka, och inget planerat.

5 kommentarer:

  1. Ulrika har fått min assistent eftersom jag inte bakar så mycket bröd längre när vi är bara två personer i hushållet. Det går ytterst lite bröd åt. Jag har inte heller nåt särskilt inplanerat för nästa vecka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går inte åt så mycket bröd här heller, men jag är så glad att jag nu äntligen har en assistent.

      Radera
  2. Oj vad du håller igång, bra gjort.
    Bebis kläderna är super-söta, för står du längtar.
    Det finns ju så mycket gulligt till de små liven . . .
    Dammtussarna sägs vara änglarnas tofflor.
    Kramen/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att ängla tofflorna bevisar att jag haft något roligare för mig.

      Radera
  3. Glömde att ge dig tummen upp för nya Headern, passar bra -
    - och där har vi varit, jätte fint.
    Eva

    SvaraRadera