lördag 31 oktober 2015

Tänd ett ljus, och låt det brinna!

Våran Therese är lärare, så denna veckan har hon haft höstlov. I går åkte Elsa och jag ner till henne och Signe-bus. Det är inte så ofta det passar att jag åker ner till henne på en heldag. Men det är alltid lika roligt och trevligt. Däremot så är jag ofta hos Sofie, men hon har alltid haft oregelbundna tider, ledig på vardagar, så där är det enklare.
Jag är så glad, och lycklig att jag har Stefan och vi har våra ungdomar.

Igår då jag skulle åka till dottern, så hittade inte chauffören hit, men det lustiga var att han har kom i håg att han kört mig förut, då till Sofie och han kom ihåg på vilken väg hon bor på. Det tycker jag var lustigt.

Behandlingen jag fick i Jönköping har jag kallat för nervrotsblockad, men nervrotsblockad är något helt annat, en enklare behandling.
Jag har gjort nervrotsblockad på Växjö lasarett några gånger.
Behandlingen jag nu gjorde på Ryhov heter Termo lesion. Jag googlade lite för att se vad det står om det, men hittade inget. Då jag var i Jönköping frågade jag läkaren om ett info-blad, men han hade inget. Nå väl, det viktigaste är ju att jag är hjälpt av det.

Jag är fortfarande så in i bombens trött. I går kväll då vi satt och åt, jag var halväten men jag lämnade min mat, den åt Stefan upp, la mig på soffan och sov. Strax innan 19,30 väckte Stefan mig, han tyckte att jag skulle gå upp och lägga mig, han sa -du sover ju bättre i din säng. Vad jag är trevlig och social mot honom, så där en fredags kväll. Tyvärr så kan jag ju inte rå för att jag är som jag är.

Alla helgon helg, tänker på mina kära som har flyttat till himlen. Tänder ett extra ljus, eller flera extra ljus. Å vad jag saknar vissa personer.

Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Låter ju bra att du inte har lika ont nu. Finns det inget du kan få mot din trötthet? Ha en skön helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tröttheten är en biverkan på mina sjukdomar och mediciner. Värken ger ju också trötthet, och den är ju lite bättre nu.
      Nej, tyvärr så finns det inget mot min trötthet.

      Radera