söndag 1 mars 2015

Allt är inte installerat!

I höstas då det var planering och julklappsinköp frågade min syster mig om vi skulle ge herrarna biljetter till Quen konserten som skulle vara i Växjö som igår.
Jajamensan klart att de skulle få det.
För att jag och syster skulle slippa sitta hemma själva, var och en hos sig, så åkte jag och Elsa med in till Växjö. Trevligt hade vi också, och herrarna var nöjda med kvällen.
En som inte var lika nöjd var Lotta. Taskiga matte och husse som tar Elsa med sig och åker iväg lördag eftermiddag och kommer hem vid lunchtiden på söndagen.
Vi checkade in på "hotell surbrunnen" hos syster och svåger, vi hade helpension där. Och som trots så hade Lotta kissat två gången i lådan uppe på toaletten, fast det var ju ingen trots men en gång på duschdraperiet, och en gång på mattan här nere på toaletten. Hon tyade nog inte hoppa upp till lådan här nere. Söta lilla Lotta!

Jag har tänkt att jag skulle lägga en lite nya bilder här, men min kamera är inte installerad här på datorn. Men det kommer väl inom sin tid så småning om.

Elsa har haft lite problem med magen, hon har varit hård så det har gjort ont då hon bajsat. Stackars lilla Elsa. Jag ringde till djursjukhuset och fick rådet att koka ris länge och rikligt med vatten och kyckling, hon rekommenderade även specialfoder som dom säljer. Mannen körde dit och köpte en påse för "endast" 599:-, vilket hon vägrar att äta. Vilken tur att vi får lämna tillbaka fodret. Riset och kycklingen gillar hon skarpt. Undra om hon vill börja äta sitt vanliga foder sen.
Vilken lycka då hon bajsade idag på förmiddagen och hon inte var hård i magen längre.

Idag har vi fått älgkött, inte alltid kul att packa definitivt inte då man är trött och sleten. Då köttet låg i frysen la jag mig på soffan och tittade på herrarnas skidor, å vad gott jag sov. Men jag hann vakna, koka lite blåbärssoppa och se målgången, och ännu en medalj till Sverige! Hejja, heja, Grattis!

Söndagskväll, och snart farmen. Sen somnar jag ovaggad!
P & K, god natt

4 kommentarer:

  1. Ja det är kul att få komma ut och göra lite roliga saker, inte bara sitta hemma och glo.
    Fast även där kan det vara skönt att vara, men man behöver omväxling

    Oj stackars kissen, inte kul att vara hård i magen, det är jobbigt även för djuren att inte kunna sköta magen.
    Några russin då och då tar jag i veckan, hihi ....
    Inte lika lätt att ge en katt . . . . det ska ju smaka gott för dem.
    Milde tid vilka priser på specialfoder, helt galet.
    Men Lisa, är det inte du som har problem med magen,så är det katten, *fniss* . . . . .

    Denna helgen har det varit ett riktigt kalasande, BB Annie fyllde 11år
    och min kusins BB Alexander fyllde oxå 11 år, så vi åt tårta både lördag och söndag.

    Sköt om dig/ Eva

    SvaraRadera
  2. Ja jisses, dessa djurnamn, mitt barnbarns katt heter Elsa och Lotta heter en katt till en kompis. Så man blir lite förvillad, hi hi . . . .
    Jag älskar både hund och katt, de är härliga sällskaps djur.
    Vi har ju våran Sixten, vi behandlar honom som våran bebis, *fniss*
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Bra uträknat av dig och din syster.
    JAg såg också herrarnas skidor.....blev ju en medalj även där.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Dom ska spela här i Örnsköldsvik nu på fredag. Men jag jobbar så jag ska inte dit.
    Vilken tur att magen blev bra igen.
    Kram!

    SvaraRadera