onsdag 25 mars 2015

Mannens beställning!

Som jag tidigare berättat så ville mannen att jag skulle måla muggar åt honom. Vad jag inte har berättat, så är det vad han ska ha 16 muggar till.
Jo, han vill ha namnade muggar på jobbet. Först så målade jag dessa muggar. De har jag ju visat innan.
Då jag skrev namnen så hade jag ingen koll på vad de olika arbetarna fick för motiv. Grodan fick min systerson. När han fick se muggen sa han att det var hans favvo-mugg. Inte visst han då att den var till jobbet.
Idag tog mannen med sig muggarna till jobbet. Dottern var där och städade då han kom. Det blev visst lite diskussion om vem som hade fått hjärtat, någon/några sa att mannen skulle passa sig, för inte var det han.
I värsta fall så får de väl slå sönder hjärtat, så kan jag måla en ny mugg.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Wao, vad duktig du är på att måla. Jättefina muggar.

    SvaraRadera
  2. Ja jädra så fina muggar, klart att man då kivas om muggarna lite grann.
    Bra gjort av dig.
    Trodde att alla ville ha Nalle Puh. Jag skulle välja grodan, för jag är en grod-samlare, *fniss*

    Jag börjar bli lite bättre från halsflussen nu, tack vare medicinen.
    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera