tisdag 17 mars 2015

Våren är på ingång!

Vad det är härligt med våren! Att gå ute och se vårtecken.
 Snödropparna är så fina där de står ute i gräsmattan.
 Och igår då jag var på stickcafét var jag bara tvungen att köpa lite blommor med mig hem, jag har bundit lite ullgarn i grytan, det sägs att rådjuren inte äter runt ull.Vi får väl se.
På eftermiddagen var jag på målarkursen. Så kul med porslins målning.
Vad som inte är härligt är att det är katastrof både med värken och magen. Tur att jag har Elsa, så att jag kommer ut på promenader. Men det är bara att tänka positivt, pilla i mig lite otäcka piller, och springa på toaletten. Fattar inte hur man kan bajsa så mycket och ofta.
Tur iallafall att jag inte är i något skov. Ringde till gastro idag, för att få mina provsvar. crp 12 blodvärdet på 119, och kalprotektin 22, det ser ju himla bra ut, för att vara mej.
Något annat som tillhör våren hos oss, är att min man klipper träden. Kul att se hur de växer och grönskas, från nu fram till lövsprickningen, blomningen och då de bär frukt.

Idag försöker jag att trotsa min kropp. Jag städar på övre våningen....ja, eller försöker. Vi får väl se om jag är färdig innan Stefan kommer hem, eller han får städa färdigt.

Må väl!

4 kommentarer:

  1. Tur att du har en plan B, ifall du inte orkar städa klart ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Undras om kaniner också avskyr ull. Det hade varit bra, för de kalasar gärna på mina blommor. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppar in här för att önska dig en trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag hör av mig sen, just nu är jag 'golvad' av influensan.
    Så du fattar varför jag är tyst, hi hi . . .
    Mina barnbarns tjejer säger att 'Pippi långstrumpor hade passat mig.
    Ja varför inte . . . . du har fria händer Lisa gör vad sdu vill och kan
    jag blir nöjd ändå. Men helst inte med ull i.
    Kram kram/ Eva

    SvaraRadera