tisdag 19 augusti 2014

Man blir aldrig färdig!

Vi har nu bott i vårat hus i över 20 år. Först nu i sommar har vi gjort i ordning i tvättstugan.
Det var så mycket annat då vi var färdigrenoverade och inflyttade.
Morsdag 1994 fick jag min mangel. Den har stått på en gammal ful ärvd byrå. jag har inte alls varit nöjd med hur tvättstugan varit inredd.
Men nu i vår då vi rev ut toaletten på övervåningen, kom jag på det. Hög och låg-skåpen blev av med luckorna, och placerades i tvättstugan. Och en skiva lades på lågskåpet till mangeln.


Min man trodde inte alls att det skulle bli bra. Men envis som jag är, så brukar jag få min vilja igenom, och det blev så bra så.
Fast nu har jag sett att tapeten i tvättstugan har börjat släppa. Kanske att det vore dax att tapetsera om i tvättstugan också. Nu när den äntligen är färdiginredd, vore det ju toppen att riva ut alltihopa, och börja om.
Tror inte att mannen går med på detta nu.

Idag har jag åter varit hos tandläkaren. Nu är min tand rotfylld, och jag 5 000:- fattigare. Och eftersom tanden är sprucken så måste det dit en krona, phuu, den kostar ca 3 000:-. Inte lustigt att det finns tandlösa människor, i vårt fina välfärdssamhälle.

Ha en fortsatt trevlig dag!
P & K

2 kommentarer:

  1. Det blev mycket bra i 'tvättis', men den lilla tapet-fliken kan i bara smeta lite klister på så sitter den igen. Det är inget fel på tapeterna där, tycker jag. Jag kan tycka det är petitesser men inte du, så är det.

    Vovven Elsa är jätte gullig.

    'Byafest' det har även vi här på landet, våran har vi redan haft.
    !997 började två byar att träffas och spela brännboll mot varann,
    tipspromenad lottförsäljning med enkla priser. Var och en tar sin mat med sig och det grillas på kvällen och det festas den som vill hela natten till och med.
    Det har blivit mkt uppskattat.

    Ha de fint/ Eva

    SvaraRadera