onsdag 20 augusti 2014

En trevlig dag, trots regnet.

 Idag blev det en tur ner till hantverksbyn Korrö.
 Ronnebyån rinner ner igenom Korrö. En mycket vacker kanotled.
Korrö ligger strax utanför Linneryd, i Tingsryds kommun, Kronobergs län i Småland.
 Det är flera år sedan nu, då paddlade vår familj, tillsammans med min mans systers familj kanot från Korrö ner mot Södra Sandsjö. Vi har tältat i Vieboda, och i Svarta Bäck.
En mysig semestertur, som jag kan rekommendera.
Det var jag och min syster som lyckades att parera in dagens fotografering, då det inte regnade. För det regnade innan vi åkte ut till Korrö, och efter att vi kommit hem.
Idag hade jag telefontid med smärtläkaren på Ryhovs sjukhus i Jönköping. Min smärtläkare på Växjö lasarett hade skickat en remiss. Vi diskuterade min värk, hur det har tett sig sen jag var på Ryhovs smärtmottagning, och brände av nervtrådarna som går ner i kotleden i ländryggen.
I oktober fick jag en tid, då ska läkaren lägga en lokalbedövning.. Då vi utvärderat bedövningen får vi ta ställning om vad som ska göras med mig.
Är så tacksam över dessa härliga smärtläkare.

Ha en trevlig kväll!
P & K

1 kommentar:

  1. Korrö är värt ett besök. Det är så vackert där nere.
    Kram!

    SvaraRadera