onsdag 27 augusti 2014

Energi, ork och lust!

I måndags var dottern ledig, så jag åkte med mannen in till henne i Växjö.
Vi var och shoppade lite. Jag behöver några nya tunikor.
Hittade en klänning på Indiska, som jag köpte. Jag blir lixom lite gladare då jag handlar lite.

Igår hade jag orkideevattning. Passade då på att damma alla förnsterhyllor, och hela övervåningen. 
Så idag passade det perfekt att jag kände att jag både hade lust och orken att dammsuga och tvätta golven.
 Vi har en stor vind, där hamnar mycket som vi skulle kunna slänga direkt. Men nu har jag rensat ut bland mina blomkrukor. Tog ner dom från vinden till bokrummet för flera veckor sedan. Denna vecka har de kommit ut. Och idag har jag tvättat av dom, ska lämna dom till kupan.
Får se när jag rensar ut de andra krukorna också.
Inte ska jag frysa om fötterna i vinter, stickade färdigt mina knästrumpor idag.  Nöjd är jag, men undrar vad jag nu ska hitta på. Kanske dotterns halsduk.

Mitt liv är både upp och ner. Magen är fortfarande katastrof. Skönt är iallafall att jag inte har gått ner något i vikt. Värken är just nu bättre, så jag har trappat ner och slutat med morfinplåstren.  Jippi! Tänk om jag även kunde sluta med morfintabletterna också. Men varje rörelse känns, varje fotsteg jag tar värker. 
Det skulle vara en sådan befrielse att kunna börja köra bil igen.Bara för att jag slutat med plåstren så får jag fortfarande inte köra. Jag har en bra bit kvar innan den dagen kan komma.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar