måndag 4 augusti 2014

Hem ljuva hem!

I lördags så var vår semestertripp på Gotland slut. Färjan gick från Visby-Oskarshamn 11,30. och var framme ca 14,30.
Vi har haft en underbar vecka tillsammans med ungdomarna. Mannen och jag var nöjda, hoppas att ungdomarna var lika nöjda som vi.
Jag hann att packa upp, och tvätta två maskiner på lördagskvällen. Igår fm hann jag tvätta lakanen efter sex personer, så det blev tre maskiner.
Klockan 13,00 var det 20 års kalas, tjejernas kusin D var i "fyllan" igår.
Sen har det inte blivit något gjort här hemma. Idag ligger jag pall. Trött, värk, smärta och feber är sviter efter att jag har haft en rolig vecka. Mina fötter är också svullna och värker, svullnaden är något nytt för mig, det är även en ny sorts värk i fötterna. Detta började i lördags då vi skulle gå ner till bildäck. På nätterna hissar jag upp fotändan på max, har legat det mesta idag.Visst mådde jag dåligt förra veckan också, men jag försökte att hänga på med det roliga iallafall.
Nu ska jag minska ner på mina mediciner som jag var tvungen att öka upp förra veckan för att kunna hänga med de övriga i familjen.
Borta bra, men hemma bäst.

Jag njuter av semester-minnena!
 Vilka vackra väldoftande rosor!


3 kommentarer:

  1. Gläder mig att höra att ni haft en fin vecka på Gotland. Nu får du ta det lugnt och minnas tillbaka på veckan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa och tack för den snälla kommentaren.
    Gotland - dit skulle jag också vilja åka. Får se om vi kanske åker dit nästa sommar.
    Hoppas du får dina krafter tillbaks snart - jag har haft mer besvär i sommar, men känner mig för tillfället bättre.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har hört så mycket gott om Gotland så nu har Gubben och jag pratat om att åka dit. Kanske nästa sommar.
    Kram!

    SvaraRadera