torsdag 7 augusti 2014

Sommar och sol!

Dagen innan vi åkte till Gotland, så kom dotterns svärföräldrar hit med lite som ungdomarna inte fick in i deras bil. Jag tog för givet att det var lite Gotlandspackning. men vad skulle det vara???
Då L & K kom med dessa möbler trodde jag att jag fick min födelsedagspresent lite för tidigt.
Men det var det inte, utan tjejerna köpte detta till mig och mannen som tack för att vi bjöd med dom till Gotland. Älskade ungdomar <3 Inte skulle de ha köpt något till oss, vi behöver ju inget.
Vi har nu i sommar bytt tak på vår stenlada. Vi hade inget val på de nya taket, eftersom det är en kulturbyggnad, så det blev ofärgat plåttak.
Frågan är, *är snickaren onykter? *är fönstret snett? *är taket skevt? Snickaren var nykter, och fönstret är helt rakt både lod-och vågrät, men taket och fönsterkåpan är inte rakt. Och det får det inte heller vara.
Stenarna i stenladan har varit på väg ut i trädgården. Något har varit ett måste, för att bevara ladan. Mannen har förberett lagningen, och fasen jag vet inte hur jag ska säga det, men då han förbered arbetet så rasade väggen. Gissa vad mannen hittade i stenväggen
Jo, denna talrik. En hel, grön talrik. Det fattas inte en enda flisa.
Kollar man i bottnen så står det Göteborg. Har googlat lite, men hittar inget. Hur gammal stenladan är, är det ingen som vet, men de tror att det bodde folk i ladan första halvan av 1800-tralet, kanske ännu tidigare. Ingen som vet, ingen som vet.
Jag kan bara inte låta bli att ta kort på en underbar himmel. Tänk om jag skulle lägga ut alla kort som jag tar..., .... kan säga att det inte bara ett, utan mer än många...
 Mattes älskade Elsis-pälsis-Elsa.så härligt att vara hemma med henne och lilla söta Lottisen.
 Sicken stil hon har, Lilla Söta Lotta!
 Ikväll så tvingade jag ut mig på en promenad med Elsa. Mannen kände att han inte tyade, efter allt arbetande här på gården, och så tror jag att han har känningar av sitt skadade knä.
 En fin dalia som kommer ifrån min mormor och morfar glädjer mig, och förhindrar mig ner till kina...
 Fast jag skulle gärna vilja komma till Kina, antingen på ena eller andra sättet.
 I år har vi iallafall gott om dill, så vi ska nog klara av kräftkokningarna.
 Ikväll har vi, mannen och jag ätit och druckit gott och njutit av det goda.
Ett steg framåt, och två-tre steg bakåt. Jävla skit

Puss och kram, god natt!

4 kommentarer:

  1. Vilka goa ungdomar ni har. Min dill har torkat bort, får köpa dill till kräftkokningen, men det går det också.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd man kan göra i en stenvägg, mkt märkligt och spännande.
    Lotta är en häftig vovve.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  3. Underbara ungdomar!
    Wow vilket fynd!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj, så många fina bilder och den gröna tallriken - så kul!
    Ha det gott!

    SvaraRadera