tisdag 6 mars 2012

Iväntan...

Vi fick ändra om en del i vardagsrummet till kalaset i lördags. Vårat vanliga matbord vred vi, sen satte vi in ett lite mindre ovalt bord.

Och så dukade vi även vid soffbordet.
Tyvärr så fick vi två återbud, och pysen kom mycket sent, pga att han hade praktik.
Därför blev vi endast 23 personer, men från början hade vi dukat till 26st.

Vi hade en mycket trevlig kväll.
Maken fick fina precenter.

Signe och Fabbe fick varsitt tuggben att kalasa på. Signe är ju dotterns hund och Fabbe är min brors hund. De gillar också kalas.







Min man fick en flaska Glenfiddich och sex wiskey glas av mig och ungdomarna. Utav sin syster och svåger fick han den andra wiskeyn som syns på bilden. Min släkt hade köpt ölglas och likör glas. våra vänner hade med sig biopresentkort, hans föräldrar kom med pengar och grannarna lämnade en orkidee, så glad jag blev...

Jag har varit förkyld i över en vecka nu. I söndags blev det värre med hosta och slem. Så igår åkte jag till vårdcentralen. Läkaren undrade om jag varit i kontakt med småbarn, men det har jag inte. Och så tyckte han att det såg ut som början till halsfluss. Fast det var bara falskalarm.
Jag har fått ett virus, så jag fick hostmedicin och slemlösande medicin. Fast idag gör det mera ont i ryggen när jag andas och framför allt hostar.
Är allmänt trött o hängig, hostmedicinen kan vara en bidragande orsak till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar