torsdag 29 september 2011

Usch..... vad jag gnäller, fast det är skönt att skriva av mig!

Igår var jag på vårdcentralen.
Min läkare där är måttligt irriterad på Försäkringskassan, vilket han inte är ensam om.
Han tycker som så att med min nackskada, morbus crohns, steloperationen i nacken samt fibromyalgi
så är det tillräckligt att få vara sjukskriven.
Jag kan inte minnas riktigt när mina problem i ländryggen började, men jag tror att det var för drygt 1 ½ år sedan, jag sökte iallafall första gången för det sommaren 2010, det har ju gått tillochfrån men i sommar blev det olidligt, så då sökte jag för det igen. Läkaren jag var hos då skickade remiss till röntgen. Detta var innan f-k meddelade att dom skulle dra in min sjukpenning, vilken tur för mig.
I går fick jag röntgen svaret. Fick även en bildkopia. Man kan se klart och tydligt att det inte är riktigt okej. Hålrummen i kotorna är förminskade i ländryggen, det är inte tillräckligt mellanrum mellan kotorna, och sen var det något annat som jag inte förstod, eller fattade men att det inte var okej förstod jag.
Läkaren ska nu skickremiss till magnetröntgen och till ortopeden.
Det är skönt att komma till en läkare som verkligen vill utreda ordentligt.
Smärtläkaren är en underbar man, men tyvärr så jobbar dom inte så med utredningar, utan med smärtan.
För inte har en frisk människa tre läkare och två sjukgymnaster. Och inte har en frisk människa den piller konsumtionen som jag har.
Mina läkare är en på vårdcentralen, en på smärtmottagningen och en på gastrobmottagningen.
Sjukgymnasterna är en i Tingsryd och en på smärtmottagningen.
Nu är det att invänta och se vad som händer här näst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar