fredag 13 december 2013

Nu har jag bestämt mig!

Det är lustigt, varför ska jag alltid vänta såhär länge, innan jag frostar av frysen?
Det är alltid likadant varje gång.
Det var väldigt mycket med is runt maten på översta hyllan. Jag började med att fylla boxen på vinden, sen bar jag ner till frysen på logen. Det sista, som var kvar var kött, det la jag i en tidningsklädd låda ute i uterummet.
På tre timmar är frysen avfrostad och igångsatt igen.
Så nu är den fin igen!












Vad det är kul med besök!
Och går man som jag hemma 24/7, så värdesätter man (nästan) alla besök. (bortsett ifrån Jehovas).
Igår kom L-B hem till byn. Så trevligt.
Även L-B har vetskap om min älsklingsblomma. Så jag fick en fin orkidé. Tack för blomman och framförallt ditt besök.












Klockan 16 hade mannen och jag tid på banken. De skulle kolla upp våra konto och räntor, osv. Tänk vad det är mycket att tänka på. Och på måndag ska vi träffa en annan bankperson.

Nu har jag bestämt mig!
Jag tänker köpa mig en sådanhär 



Det är en som följer mig i min blogg som gett mig tipset.
Tack Camilla!

Och så har jag en envis dotter, som också tipsat mig, och tjatat. Hon har tom tagit hem en broschyr om magnetmadrassen.
Tack Sofie!

Nature Hälsokost har nu erbjudande:
Köp magnetmadrassen för 3495:- och få kudden på köpet, värde 922:-







Idag tog jag färdtjänst ner till Tingsryd, jag skulle klippa mig.
Då jag var färdig gick jag till mamma och hennes man och tog en fika, innan de körde hem mig.

Fredag kväll har det nu hunnit bli, mannen jobbar över så vi får väl se när han kommer hem.
Ha en trevlig helg mina vänner! //Kram

3 kommentarer:

  1. Det är så skönt när frysen är avfrostad. Man känner sig verkligen nöjd. Det är mycket jobb.
    Hoppas du blir nöjd med din madrass.
    Lussehälsning från mig.

    SvaraRadera
  2. Hi hi, frysen har jag som ett dåligt samvete och har verkligen tänkt att ta tag i den i morgon men varför ska det vara så svårt att få det gjort? Men nu måste det ske för annars får jag inte in saffransbullarna jag tänkt baka för all frost. Ha en riktigt fin adventshelg Karin

    SvaraRadera
  3. Jag rensade frysen för ett par dagar sedan. Många oidentifierbara saker hittade jag ;)
    Och tomt blev det. Men guuud så skönt det var då det var gjort.
    Jag tror att det där kommer att vara ditt bästa köp,ever! Men tänk på att det kan ta upp till en månad innan du känner en förändring. Men vissa känner av en förändring redan första natten. Jag håller tummarna att den ska fungera på dig.
    Kram!

    SvaraRadera