tisdag 17 december 2013

Inget glädjande!

Igår hade jag återbesök på kirurgen.
Läkaren misstyckte på att jag inte varit på gastro, för det hade han räknat med, och jag skulle ha någon speciell medicin. Så han skulle skriva till min gastro läkare. Berätta för honom vad han anser att de måste göra med mig.
I och med att min tarm ser ut som den gör så måste jag ha stomin i 6 månader, dvs 26 veckor, jag har haft den i 8 veckor så det är 18 hemska veckor kvar.
Han skulle skriva remiss på tunntarmsröntgen och på den bedrövliga koloskopin. Det är nödvändigt med koloskopin, regelbundet resten av mitt liv.
Läkaren är jättebra, tycker både jag och min man. Jag träffade honom då jag var inlagd, och tyckte om honom redan då.
Men jag kan bara inte förlika mig med stomin. Den nästan knäcker mig.
Men med min underbara familj som stöttar mig, står ut med mig så ska jag fixa detta. Mina nära och kära är helt fantastiska! Vad jag älskar dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar