måndag 9 december 2013

Hej mitt vinterland!

 I torsdags kväll kom "hemske Sven", han hade även snö med sig. Jag gillar vintern, men då ska det vara några minus och snö. Vill inte ha blåst och töväder.
I lördags morgon så var himlen jättefin.
 Elsa gillar verkligen snön, hon plogar sig fram.
När hon sen kommer in är hon full med små snöbollar.
 Igår fick jag besök av systrarna i tjejligan, de kom med denna fina blomgrupp ifrån hela tjejligan och systrarnas mamma, min målarfröken.
 Denna hyacintvas fick jag av en god vän då jag låg på lasarettet, förra veckan köpte jag en hyacint och satte där i.
En blombukett ifrån några vänner, krya på mig kortet fick jag då jag var hemkommer av en granne, och mini orkidén har jag fått av några andra grannar.
Tack alla, ni glädjer mig.
Idag har jag varit på stick´caféet, TaxiAnita kom och hämtade mig, och utav henne fick jag en liten ängel, ängeln säljs för barncancerfonden. Tack för min lilla skyddsängel!


1 kommentar:

  1. Så många fina vänner du har som kommer med Krya-på-blommor.
    Kram!

    SvaraRadera