tisdag 10 december 2013

God Morgon, efter en God Natt!

Söndagsnatten var hemsk. Det gick inte att sova.
Jag var så trött, för trött för att kunna somna, och så ont. Ländryggen, höfterna och ner i benen har jag så fruktansvärt ont i. Det är mycket värre än bröstrygg, axlar, nacke och huvud.
Men igår bara skulle jag på stick caféet.
På eftermiddagen intog jag soffläge. Sov gott till telefonen väckte mig.

Jag lyckades hålla mig vaken under 18-nyheterna. Men sen gick det inte längre.
Innan klockan 19,00 var jag nerbäddad, och jag somnade o-vaggad.

Vad jag har sovit gott i natt.
Fast jag vaknar ju varje gång som jag rör på mig, bara för att jag sovit gott så har jag inte sluppit värken, men jag har somnat om direkt då jag lagt mig tillrätta. 
Då jag vaknat inatt så har jag haft denhära behagliga tröttheten.
Det var längesedan som jag hade en sådan här bra natt! Jag är så nöjd!

Jag har hunnit med både första och andra frukosten, halkat ut en liten runda med Elsa. Så nu ska jag sova förmiddag en stund.

Ha en bra dag, mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag har tipsat dig om en magnetmadrass?
    Min kusin och moster har en sån och dom har så gott som tappat sin värk. Dom fick ett helt annat liv efter dom börjat att sova på den madrassen.
    Värk är ju inte roligt att ha ...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du har tipsat mig om madrassen. Jag har tänkt att jag ska börja att testa kudden. Dottern har tagit hem broschyr till mig. De är ju ganska så dyra. 3500:- för madrassen och 1000:- för kudden.

      Radera
  2. Guld värt när man får sova om nätterna och inte bara ligga vaken och "snurra"

    SvaraRadera