onsdag 11 december 2013

SKIT! (prat)

Idag skulle jag åka med grannen till Tingsryd. Vi skulle båda till VC på provtagning. Han skulle hämta mig kl 8,00, eftersom jag klarar inte av någon stress så steg jag upp halv sex.
Jag åt första frukosten, som består av en tallrik fil, ett glas juice och en mugg kaffe. Efter att jag tvättat håret gick jag upp och skulle klä på mig, det var då, som jag kände något varmt på magen... vad är detta...och så kände jag att det rann något varmt ner på benet...J....a skit- rent ut sagt. Det var bara att gå ner på toan och börja att klä av mig, mannen kom och plockade fram grejer åt mig. SKIT-påsen hade släppt/lossnat, så det som skulle ha runnit ner i påsen rann ner på min mage vidare ner på benet. Eftersom jag inte ätit någon fast föda så var det typ som vatten det som kom, och jädrans av det rann.
Det var ingen vacker syn min man hade på toan, frun endast iklädd en BH,där det bara rann ur hålet på magen. FY FASEN VAD ÄCKLIGT!
Jag har blivit tillsagt att jag måste lära mig att inte HATA stomin, men hur ska detta gå till då en sådanhär grej händer? Det blir ju istället tvärt om.
Trots detta som hände mig idag på morgonen så åt jag min andra frukost, macka, ett glas juice och en kopp kaffe, tittade på julkalendern, gick morgonpromenaden med Elsa, och var helt färdig vid 7,45. Så jag hann att pausa innan min goda granne kom och hämtade mig.

Då jag ändå var i Tingsryd så passade jag på att handla på Börjes det som inte finns här hemma i vår affär. 
Mamma och hennes man körde sen hem mig. Tack till alla mina chaufförer idag! 

1 kommentar:

  1. Jag förstår att det inte är lätt att älska din påse. Men du måste nog ta och lära dig att acceptera den...
    Sv: Nä,jag ska inte bila till Skåne. det var bara kul att se hur man tar sig dit :)
    Kram!

    SvaraRadera