söndag 29 december 2013

25-års kalas!

Den ena svärsonen fyller 25 år på nyårsdagen, och då vill de inte ha kalas.
Så därför var vi bjudna till dottern och pojken redan i går kväll.
 Det blev baconlindad kycklingfile och klyftpotatis.
 Kul när hela familjen är samlad.
 Ungdomarnas gran var fin, och så har dom ju en fin julgransmatta!
 Det var inte lätt att ta kort på mattan.
Idag har jag haft lite hemsysslor. Har ju fått lära mig att man inte får stryka på virkade dukar, utan att de ska spännas upp med knappnålar på en frigolitskiva. Det går åt en hel del nålar till varje duk.

Jag ska nu göra ingenting, gjorde det igår, men hann inte bli färdig!  Så jag lägger mig på soffan en stund

1 kommentar:

  1. Vilket pillergöra. Jag ser att det gick åt "några" nålar...
    Vilken tur att du inte hann klart med att inte göra någonting ;)
    Nu önskar jag dej ett gott slut och ett gott nytt!
    Kram!

    SvaraRadera