tisdag 16 juli 2013

Varför måste John Blund väcka mig?

Åter en jobbig natt, då värken känns varje gång jag rör på mig i sängen. Vet inte vilket som är värst, värken i kroppen eller magen(, fast magen tillhör ju kroppen).
Jag stiger upp innan klockan 6, hämtar tidningen i en morgonstorm (lite överdrivet), det blåste ganska så bra. Efter en tallrik fil och en mugg kaffe så är det himla skönt att lägga mig igen och sova vidare.

Då maken och jag var färdiga med morgonbestyret så körde vi till Tingsryd. Jag hade tid hos sjukgymnasten, fick ländryggs-akupunktur.  Och det gör nytta.
Där efter blev det lunch åt vi hos farmor, det blev hämt-pizza.
Väl hemma hade jag sådan magont att jag bara var tvungen att lägga mig, så då sov jag i över två timmar.

Ikväll har pappa med dam, mamma med make och farmor varit hos oss och grillat.
Det blev grillad kalkonfile, grekisk potatissallad och grillad sparris, mycket gott, tyckte jag, och maten gick åt. Vilken tur att det mesta var förberett, vet inte hur det hade gott annars.
Lite kräftor slank också ner.

Trött, och sleten, ska jag nu trilla i snarkelådan. Hoppas att ni har haft en lika trevlig dag som jag har haft det!

Puss O Kram, God Natt !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar