fredag 12 juli 2013

Skrapning!

Jaha, då var jag fastande från 24,00, fick dricka klara drycker fram till 9,30 dvs kaffe, vatten saft.
För att ha något att göra, så betalade jag lite räkningar, sen satt jag och stickade.
Jag hade ju tid 12,30
Kom in redan 12,20, pratade först med en narkos sköterska, därefter kom narkosläkaren, Sen kom det en sköterska som sa -du ska ju prata med läkaren, men det kan du göra i op-salen, så sparar vi tid. Jag hade sköterskan ena sidan, undersköterskan den andra, så kom gynläkaren och pratade med mig, sen minns jag inget mera.
14,00 vaknade jag, pigg men så TRÖTT, Trött, trött.
15,00 hade jag fikat, och varit på toa´n, så då ringde jag efter min man.
Det tog ca 30 minuter innan han kom, men då hade jag hunnit prata med både läkaren och sköterskan.
Det blev en skrapning, så hade jag polyper, som avlägsnades, en ny spiral kom på plats. Muskelknutan satt lite dumt till, och myomerna tror jag också finns kvar.
Nu ska jag skickas på en röntgen, för att kolla så verkligen den gamla spiralen har åkt ut, och inte vandrat in i kroppen.
Det är skönt att ha detta gjort nu. USK´n på op känner jag, och hon gjorde att jag låg skönt, jag har ju "lite" värkproblematik.
Jag fick lite restriktionen, sådana som jag tycker är givna.
Men gud så trött jag är. Så nu ska jag sova en stund till.
Natti-natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar