fredag 19 juli 2013

Öland igen!

Mannen är nu inne på sin tredje semestervecka. Han har jobbat undan en del måsten, och nu hade jag inget sjukbesök.
Så i onsdags morgon packade vi ihop oss, och körde över till svågern och systerdottern, som är i husvagnen på Öland.
Tjejen är tokig i Elsa, så vi var mer än mycket välkomna.
Jag funderade lite på hur det skulle gå, för jag har så ont i magen, knipen är värre än vanligt och kommer i tid och otid. Har ingen betydelse om jag ätit eller inte,eller om jag är hungrig eller mätt. Värken i ländryggen är också bedrövlig. Och som vanligt då det är varmt på sommaren så har jag lite feber.
I onsdags blev det för mycket sittande och det är inte bra. Igår kom jag ju på att syster har en solsäng, så den plockade vi fram, så då blir det inte en sådan belastning. Idag känns det bättre, jag satt ju bara då vi åt, och klart på hemresan.
Tyvärr så var vi tvungna att åka hem igår kväll. Mannen måste jobba idag. Han är platschef på jobbet, så han måste gå igenom alla tidsedlar, så arbetarna får någon lön.

För min del så är det bra att åka bort, för då vilar jag ju verkligen, hemma så blir det alltid lite plock, rätt om jag inte gör något.

Igår ringde det en sköterska ifrån dagvården. Jag ska dit och få järn intravenöst. Min gastroläkare tycker visst att blodvärdet är alldeles för lågt, och så skrev han att jag även har järnbrist. Svårt att få upp det genom järntabletter. 

Jag håller på att tvätta, det blir en del när man är iväg, lakan handdukar kläder mm. Men det är lite jobbigt, jag får ju inte lyfta, så det blir att ta ett plagg i taget och gå ut för att hänga. Fast jag har ju hela dagen på mig, så det är ingen panik.

Klockan är 9,00, 20 grader i skuggan, blåst och strålande sol!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar