söndag 21 juli 2013

Semester-helg!

Min svågers föräldrar har en sommarstuga vid sjön Möckeln. Förra året byggde svågern och svägerskan en lillstuga till vänster om föräldrarna stuga.
Vi var ditbjudna nu i helgen, och tur med vädret hade vi.
Mannen, svågern och deras pojk var ute och försökte få upp fisk till kvällens middag, men de misslyckades. Tur att svägerskan köpt med sig grillkött.
                       Mannen hade Elsa till att bada, vilket hon inte gillade.
                                       Solnedgången, så vackert!
Och jag fortsätter att träna på fiskbensflätan, det går bättre och bättre för mig.

                                En härlig himmel över sjön Möckeln.
                         Elsa har bäddat ner sig i sin korg med sina bästa gose-djur.
Igår kväll då herrarna gav sig ut på sjön, tog svägerskan med dotter en promenad, och jag låg ute i solsängen och sov, det kunde jag behöva. Då jag la mig senare på kvällen så hade jag svårt att somna, bäddsoffan var för hård, mannen Elsa och jag sov i storstugan. När jag väl somnat sov jag i princip hela natten och hade inte alls så ont i ländryggen då jag vaknade idag. Värken i leder och nacken är som den är, likaså magsmärtorna. Annars så har dagen varit bättre än på länge. Men jag är stum och lustig i mina ben.

Herrarna provade på fisket idag också, men kom åter hem utan fisk.
Vi har haft en mycket trevlig helg. Tack för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar