fredag 5 juli 2013

Sommar, regn och sol!


 Inte kan vi såga ner detta gamla gull-trädet. Lotta bara älskar att sitta/ligga i trädet.
 Kanske inte så lätt att se henne i trädet, utan måste gå nära för att se henne.
 En sur liten Elsa. I förgår kväll tog jag klippmaskinen och snaggade Elsa ordentligt. Fast jag tog inget på hennes fina svans.
 Det är mycket lättare att hålla pälsen fin då hon är kortklippt, och jag hade inte orkat att ha henne långhårig, då det tar en stund att borsta dagligen.
 I går var det väldigt varmt och kvavt. Vi var i Tingsryd en runda, jag skulle till sjukgymnasten. Mycket välbehövligt. Först ligger jag på värme, därefter masserar hon, och mjukar upp min stelhet. I går gav hon mig även ländryggs akupunktur. Det har hon aldrig gett mig förut, utan det har jag fått i Växjö. Det kändes mycket behagligt igår.Det var länge sedan som jag hade en sådan härlig känsla.
 Vi väntade på regn och åska hela dagen, och på kvällen då mannen och jag skulle äta så var himlen så här fin.
Vi kunde äta ute, men vi hörde åskan mullra på långt håll. En stund efter måltiden kom regnet, vi fick 8 mm regn på kvällen.

Dottern dy ville att vi skulle ha åkt över till Öland idag. Men jag orkar inte det. Jag har fortfarande sviter efter resan till min bror, så jag hade bara spätt på värken om jag hade åkt till Öland.
Denna veckan har jag vaknat om nätterna pga värken. Annars så har medicinerna "drogat" sig så jag har sovit klubbad.

Så idag har mannen och jag inget inplanerat. Jag ska nog ta min ljudbok och inte soffan.

1 kommentar: