onsdag 17 augusti 2011

Vänd kappan efter vinden!

Efter min utredning på rygginstitutet pratade jag med läkaren därifrån.
Han tyckte att jag inte hade någon arbetskapacitet. Sa att F-K hade kunnat läsa innantill ifrån tidigare utredningar. När jag sa att jag haft strul med F-K i ett år, svarade han mig med att strulet har jag haft i minst åtta år.

Nu får jag inte vara sjukskriven längre.

Jag ville ha lite klarhet i min utredning så jag ringde Ryggis, pratade med Kerstin, sjukgymnasten, hon förstod inte F-K, eller vad dom håller på med.
Idag ringde Claes, läkaren, han bara svamlade, tyckte att jag skulle göra som F-K tycker.
Skriva in mig på Arbetsförmedlingen, och där göra en yttligare utredning.
Varför kan han inte vara ärlig? Varför säger han olika saker vid olika tillfällen?
Eller är det för att han gjort bort sig. För det har han gjort.

Men åå så underbart, att efter 10 års sjukdom, ska jag nu ut i arbetslivet.
Fördelen är att jag kanske kan jobba lite så min inkomst blir bättre.
Fast jag vet inte hur det ska gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar