lördag 6 augusti 2011

Blåbär och kräftor!

Igår pockade jag somvanligt blåbär på min diskbänk. Rensade och färdiga att skölja, äta och stoppa lite i frysen.
Inatt startade kräftfisket. Men vi var inte ute. Det var min svägerska och svåger som tog första kräftfisket.
Vi är tre hushåll på en fiskerätt, så vi samsas, och turas om. Inatt är det min mans tur, farfar skulle följa med annars så tycker jag att det är mysigt. Framför allt på morgonen när kräftorna ska plockas upp. Stefan och jag brukar då äta frukost i båten på sjön!
Däremot så har jag tagit fram kräftor ifrån frysen.
Ikväll har vi haft våra mycket goda vänner, helt oplanerat, på en liten kräftskiva.
Vi började att äta varsin salladstallrik, sen sitter vi och småpratar om lite allt möjligt, innan vi plockar fram kräftorna och lite vitlöksbröd. Jag har haft en mycket trevlig kväll, så här helt oplanderad.
Men en oplanerad kväll kan vara minst lika trevlig som en planerad.

Nu knackar John Blund på min dörr så nu ska jag trilla i snarkelådan!
Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar