fredag 1 september 2023

Man kan nästan tro att det ska bli kalas!

 Och visst ska det bli kalas. Både Fredrik och jag är i fyllan nu i september, så vi slår ihop, och bjuder till ett gemensamt kalas på logen.

Jag har länge planerat kalaset, både med det ena och det andra. Köpt kyckling och fläskfile på extrapris, provbakat lite bufe´mat, mm.

Vi har en stor vind, och något måste ju vara där uppe, så jag har samlat på mig glas och porslin, perfekt att ha vid kalas. Jag är ju motståndare till engångs. 
Så denna veckan har vi burit ner glas, tallrikar, koppar och uppläggningsfat, och diskat.
Så nu är det kaos i köket, vill inte bära ner porslinet till logen förrän i morgon.

Sofie tyckte väl inte att vi behövde ha så mycket mat, men det tyckte jag. Stefan sa då att det är bäst att jag får göra vad jag vill, eftersom jag tycker att det är kul.
Sen tyckte hon att vi inte behövde ostkaka, men då sa Fredrik att det är gott så det vill han ha. Hon menar bara väl, och att jag inte ska krabba med en massa. Det är ju inte lätt för henne att hjälpa till, och Fredrik hinner inte så mycket. Men kortfattat så tycker jag inte att det är jobbigt, utan en kul grej med kalas. Fredrik har gjort kyckling och fläskfilen, Sofie ska göra blåbärspaj, det är fullt tillräckligt, sen gör jag resten, precis som jag vill.

Ikväll är Stefan och Fredrik på firmafest. Och jag blev inbjuden till Therese på taco´s.  Efter maten gick jag hem och fortsatte att dona lite. Skönt att få göra det i min ensamhet.

Jag firar inte att jag blir äldre, utan ser födelsedagarna som ett tillfälle att träffas och umgås. Det är så kul!

2 kommentarer: