söndag 10 september 2023

Ännu en trevlig tur!

 I början av sommaren så fick Stefan och jag erbjudande från Södra skogsägarna att köpa billiga biljetter till Astrid Lindgrens Värld till den 9/8. Utan att fråga mig, så hade Stefan köpt biljetter till 6 vuxna och 2 barn, barn under 3 år går in gratis. Tyvärr så blev Astrid sjuk, så hon och Christian fick stanna hemma.

Vi var där sista helgen i juli, men det är så fint och välskött, så det gjorde inget om vi skulle åka dit igen.

Lite trist att det nu är lågsäsong, så det var bara Emil, Pippi, Karlsson och allsången som visades.

Den bästa föreställningen var helt klart då Pippis pappa kommer med sina mannar på Hoppetossa. Den kan jag mycket väl tänka mig att titta på igen.
Vi funderade på att ha egen lunch med oss, men det är ju så mycket med getingar, så vi bestämde oss för att äta på restaurang. Sist vi var där så var det inte lätt att få ihop menyer som skulle passa oss alla, jag ringde och kollade. Men nu hade Sofie haft mail kontakt med restaurangchefen, så vi kunde alla äta tillsammans, trots alla våra matproblematiker. En mycket trevlig dag med familjen.

Om man nu ska vända det negativa till något positivt så eftersom Astrid var sjuk, och Christian var hemma med henne, så hade han maten klar då vi kom hem.

Kortfattat så var gårdagen toppen. Sofie med familj körde hem då Helmer blev för trött och behövde sova. Vi hade tänkt att titta på ännu en Emil, men Melker var också trött och ville åka hem.

Stefan och jag är så glada att tjejerna med familjer vill åka med oss. Underbart att ha denna relationer med varandra, är så tacksam för detta!

6 kommentarer:

  1. Astrid Lindgres värld, det är en riktig höjdare. Synd bara att det inte var fullt program. Krya på Astrid! Familjen är ju det bästa man har. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt fint och välskött. Astrid är frisk, så hon var i skolan igår.
      Kram

      Radera
  2. Vilken toppendag ni fick ni som var friska!Astrid får krya på sig!
    Svar.....Tur att inte Iris pratar med mig när jag kör,då hade jag kanske kört av vägen!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Astrid är åter pigg. Astrid Lindgrens Värld är få fantastiskt fint och välskött. Kram

      Radera
  3. Jag har bara hört positiva saker om Astrid Lindgrens Värld.Tror jag ska tipsa mina barn att åka dit med familjen nästa sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det, för ni kommer inte att ångra er.

      Radera