tisdag 5 september 2023

Alltid kul med kalas!



Det är ingen hemlighet att jag tycker om kalas. Alltid kul att träffa nära och kära. I lördags eftermiddag hade Fredrik och jag 85 års kalas. Vi var 25 personer, 6 st kunde tyvärr inte komma. Eftersom både Fredrik och jag fyller år i september så är det smidigt att slå ihop min och Stefans släkt till ett kalas. Min planering har pågått i några månader.

På menyn stod det potatissallad, både med och utan lök, sallad, köttfärspiroger, kallmarinerad fläsk och kyckling file´, västerbottensmuffins.

vitkålssallad,  Västerbottenspinnar, räkbakelser, Fredriks viltkorv, till barnen hade vi pastapenne, grillkorv och ett frukt och grönsaksfat, röd sås och tzatziki.

Till kaffet serverads det ostkaka, blåbärspaj och glass.

Tänk vilken tur vi hade med vädret, strålande solsken. Vi har infravärmare på logen, men vi behövde inte sätta på den, och vi tände inte värmeljusen heller. 



 

8 kommentarer:

  1. Vilket härligt kalas ni hade gjort!
    Svar....Ja man kan hitta på mycket bra ursäkter :-)
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett kanonfint log-kalas! Vi har haft många fester på logen, så infravärmarna hänger alltid i taket, och vi har samlat på oss många bord och stolar som finns där nere.
      Kram

      Radera
  2. Ser gott ut. Gissar att det blev tomt på faten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket gott och trevligt nere på logen. Nej, tyvärr så tog inte all mat slut Jag/vi hade lagat mat till ett helt kompani. Men fördelen är att vi fick mat-rester. Alltid bra med matrester, så man slipper att laga mat några dagar framåt.

      Radera
  3. Se det som omtänksamhet. Dom älskar dig.
    Tänk om det hade varit tvärtom ,ingen som hörde av sig till dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det finns mycket gott som gör att kläderna krymper.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Snygg tjej! och kille! Ungdomar båda två. OM femton år har jag ett eget 65-årskalas om jag får vara med så länge. Eller inte... jag är ju ingen kalasmänniska. Önskar ibland att jag vore! Kram

    SvaraRadera