måndag 28 augusti 2023

Kräftfisket!

 Den 2 augusti börjar kräftfisket. Vi har 16 bestämda datum som vi får fiska. Men i år är det dåligt fiske. Först var Stefan och jag ute, sen var Therese, Christian, Astrid och Melker ute, sen skulle Stefan och jag ut, men då ville Astrid och Melker följa med ut, så Christian följde med istället för mig. Förra helgen var Stefan och jag ute, men det är så dåligt att det är inte roligt att fiska.


Denna helgen har Anneli och Persan varit här, Persan och Stefan var ute och fiskade kräftor. Men så trist då det är dåligt med kräftor. 

Fast vi hade en trevlig helg, i lördags kväll kom även Bettan och Jocke. Igår då herrarna vittjat burarna och frukosten var intagen så körde vi runt här i byarna och skogen. Sen hamnade vi ute i Korrö där det blev söndags middag. Jag, Anneli och Persan år gös, och Stefan åt Korrös berömda snitzel.

Vet inte om jag och Stefan ska krabba med att fiska en gång till, det är ju en hel del jobb med kräftfisket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar