onsdag 9 augusti 2023

Deppig!

Kanske för ca 1-2 månader sedan upptäckte  jag en knöl på Elsas mage. Den skulle jag ha koll på. Knölen blev lite större. Och så är det semestertider. Vi har haft lite för oss, och veterinären har haft semester. Och nej, jag tänker inte byta veterinärklinik. Förra veckan var kliniken öppen, och vi var på ett besök. Vi hade bestämt att inte utsätta Elsa för en operation, men då de sa att det inte kändes som en tumör, så beställde vi oss att gå på veterinärens bedömning att operera bort knölen. Sagt och gjort, idag var vi och lämnade Elsa för operation.


Operationen gick bra, det var ”bara” en fettknöl.  Men Elsa är mycket deppig ikväll, eller tagen efter narkosen. Jag har legat med henne i soffan hela kvällen. För Elsa är ju min lilla bebis, mitt allt! Hon gillar inte kragen, och bodyn blir bra tills läkningen börjar klia, för då blir det tratten.

9 kommentarer:

  1. Så tråkigt! Det är lika oroligt när djur blir sjuka som när ens barn blir det. Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår oron innan ni visste vad det var. Så skönt att det var ofarligt.
    Deppigheten hos henne är snart över, tror jag. Snart är hon gamla vanliga Elsa igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är sig själv igen. Det varade bara ett par dagar.

      Radera
  3. skönt att det var en fettknöl.
    Ha en fantastisk dag!
    Kram extra kram till Elsa

    SvaraRadera
  4. Jag tycker som du att Tuppeware är bra produkter, fast alldeles på tok för dyra.
    Nattis!

    SvaraRadera
  5. Det är bra att vara ungdomlig på insidan!
    Ha det så gott!
    Kram!

    SvaraRadera