fredag 29 oktober 2021

Värme eller kyla!

 Då jag duschar vill jag ha varmt, men ibland känner jag inte värmen, utan jag ökar på värmen. Det är så skönt då varmvattnet rinner ner på axlarna.Så det har hänt att jag har bränt mig på skinkorna, men ändå inte känner värmen. 

Men för lite sedan då jag duschade var vattnet för varmt, jag vred ner värmen, men inget hände, vred ner ännu mera, fundera på om termostaten var kass?  Vattnet var så varmt, ville inte bränna mig. Skulle jag ropa på Stefan, eller???

Ja, jissus vad jag började frysa. Hann inte ropa på Stefan. För fy vad jag frös. Böjde mig lite framåt, så vattnet rann ner på ländryggen, fy vattnet var ju iskallt. 

Det har varit många gånger då jag inte känt värmen, men ännu jobbigare att inte känna kylan. 

Å vad trött jag blir!


4 kommentarer:

  1. Låter ju extremt jobbigt! Svårt att förstå att det kan bli så. "Kortslutning" I de punkter i huden som har koll på temperaturen! Hoppas att det går över! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så är det en behållen vara. Jag har min pisksnärtskada, och har stelopererat två nackkotor pga ett diskbråck i nacken. Sen påverkas ju värken av fibromyalgi och även morbus crohns.

      Radera
  2. Var försiktig vännen så att du inte får brännsår!
    SV..reklamen är jag också så trött på!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller att passa sig, vet ju om att jag har känselbortfall.

      Radera