måndag 4 oktober 2021

Nu har han tvättat håret!

 Det har varit en del förberedelser. För Helmer skulle tvätta sitt hår.

Sofie och Helmer kom hem i fredags. Då vi var ute på en promenad kom vi på att vi kunde duka i församlingshemmet på em/kvällen. Sagt och gjort, vi fixade lunch, sen körde vi hem till Sofies. Då Fredrik kom från jobbet, körde Sofie och jag bort till församlingshemmet och dukade. Vi skulle annars ha gjort det på lördagen. Stefan kom direkt efter jobbet och var med Helmer, och Fredrik fixade middagen. Så skönt att ha fixat till borden, och dukat.

I lördags gjorde jag en smörgåstårta, som jag kan äta, och en prinsesstårta. Smörgåstårtorna och passionfrukts tårtor till övriga gäster hade de beställt på fiket.

Strax innan lunch på söndagen körde vi upp till Hovmantorp. Vi hade köpt blommor till borden, och all dricka. Så det var lite småplock innan kyrkan började. Jag hade lovat Sofie att jag skulle hjälpa till med hela dop-festen.

Helmer Olle hade ett mycket fint barndop. Han tittade så stort, han var inte alls ledsen.

Stefan och jag jobbade på med dopfesten, så att Sofie och Fredrik kunde umgås med gästerna. Och mig gjorde det ingenting att Stefan och jag plockade fram maten, plockade undan och tog hand om disken.  Då gästerna åkt hjälptes vi åt att städa undan

Helmer, Sofie och Fredrik var nöjda med hela dopet.

Vi lägger inte ut några bilder på barnbarnen, så jag har inget att visa er.

11 kommentarer:

  1. Det är alltid trevligt med dopkalas. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla kalas är trevliga, alltid kul att umgås med nära och kära!

      Radera
  2. Vad jag funderade, innan jag plötsligt förstod. Det är trevligt med dop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja, jag är lite knasig.Men prästen tvättar ju håret vid dopet. Jo, det var trevligt med barndop.

      Radera
  3. Alltid trevligt med kalas!
    Jag hoppas att du har haft en bra dag! Och att du får en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en slappedag. Det har varit lite för mycket för mig, så jag behövde vila.

      Radera
  4. Vi tänker olika med barnbarnsbilder! Förstår ju inte riktigt tankesättet.Tänker i stället att det är kul för alla att ha bilder att gå tillbaka till.
    Men superfint att få fixa barndop! Avundsjuk på dej! Mina tre små är inte döpta. En liten sorg för mormor. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungdomarna vill inte ha barnen på sociala medier, så det respekterar jag, men hade gärna haft med dem både på face book och här i bloggen. Men jag tar mycket kort, både med telefonen och med kameran, framkallar korten och sätter in dem i album.

      Radera
  5. Såna hade man bland annat till nycklar .
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag var och handlade med såna!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Klok mamma du har.
    Bra tips!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera