onsdag 20 januari 2021

STB, Särskilt Tandvårds Bidrag!

I måndags var jag hos tandläkaren. Hon tog 6 röntgenbilder, undersökte både tänder och tandkött, och skrapade lite tandsten. Allt såg bra ut. Det var dyrt att gå därifrån, det kostade hela 120:- Tänk att man kan ha fördel med att vara sjuk. Jag vet inte vad det skulle ha kostat utan tandvårdsbidraget, men betydligt mer än 120:- Nöjd med besöket gick jag därifrån, och ska bli kallad igen nästa år.

Jag har blivit en hejare på att baka glutenfritt bröd. Snodde ihop ett par kakor i går igen. Hugo var hos mig under dagen, Sofie och Fredrik skulle hämta honom , så då passar det att ha brödet färdigt till dem.
Då de kom hade jag middagen färdig.
Men det är inte lätt att laga mat, för Hugo lägger sig precis där jag ska stå. Elsa brukar också ligga så, men hon är så liten, jag är rädd att jag ska tappa något på huvudet, eller att jag ska snubbla över hundarna.
Det blev middag, utan något nedsläpp eller något snubbel. Tur det. Sofie och Fredrik tog ut Hugo då de kom, så då passade jag på att diska undan, skönt då jag var ensam i köket.

Trevligt sällskap och god middag, helstekt kyckling med ris, med andra ord en trevlig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar