tisdag 7 mars 2017

Hej mitt vinterland!

I söndags eftermiddag började det att snöa här hos oss. Vi fick 12 cm snö, och lite minusgrader.
Visst är det vackert!? Ännu finare hade det varit om solen hade visat sig.

Det är så skönt att göra ingenting, och sen vila lite därefter.

Nu är Stefans födelsedag över, visst finns det lite att plocka med, allt ska ju iordningställas efter kalasen. Men det får vara till en annan dag.
Istället ligger jag på soffan och beundrar alla fina blommor som han fick. Tulpaner, rosor, liljor och orkidéer.
Min förkylning har slagit bakut rejält idag, så nu ska jag kurera mig ordentligt innan jag tar mig för någonting.  Jag har hört att honungsvatten med citron och wiskey ska vara bra, fast jag gillar inte wiskey. Det var ju iallafall tur att jag var skapligt pigg i lördags.

Må väl!

8 kommentarer:

  1. Jag vet många som tar en whiskey mot förkylning, men jag håller med dig...jag skulle nog ha svårt att svälja det. Kan tänka mig mycket annat som är godare att dricka...varm romtoddy t.e.x. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får tänka att medicin inte är gott, men gör nytta.

      Radera
  2. Din förkylning och tröttheten efter kalaset är ingen bra kombination. Vila är väl det bästa receptet och det vet du ju redan. Nu har jag sått mina tomatfrön....hoppas på mycket sol nu, för det behöver de små liven.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna veckan har jag absolut inga måsten eller krav.

      Radera
  3. Jag tror minsann att ni fått mer snö än vi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön har sjunkit några cm, snart töar den bort.

      Radera
  4. Ja visst är det skönt att göra ingenting, det har jag gjort många gånger,
    hi hi hi . . .
    Idag storstädning av sovrummet, allt är ute i snön och piskas m.m.
    Sen sover man i härlig ljuvlig doft.
    Snö ville vi inte ha men bakslag får vi alltid.
    En kommentar finns på föregående inlägg.
    Må väl och vila på/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det blev ganska så fint nu när snön kom.

      Radera