söndag 5 mars 2017

50 års kalas!

Japp, då har mannen varit i "fyllan". I går fyllde han 50 år. Han funderade en del, resa bort, undanbe sig, ha kalas. Men till sist bestämde han sig för öppet hus. Och det passade perfekt att ha det i det andra huset. Så jag har kunna gått in och förberett när jag orkat och haft lust. Allt var färdigt där inne för två veckor sedan.
Stefan tyckte att vi skulle beställa maten, vilket jag inte gick med på. Istället så påbörjade jag maten för ca 2 månader sedan. Det blev pockmatsbuffe. Potatissallad, potatisgratäng, kallmarinerad kycklingfile och fläskfile, kycklingben, minipiroger, mini pajer med kyckling och kantareller, picklad rödlök och tomater, vitkålssallad, mini taco, tzatsiki och rödsås, surdegsbröd, färskananas. Till kaffet blev det ostkaka, grädde sylt, glass och glaserade chokladmuffins.
Jag tyckte att Stefan behövde en ny cykel, grannarna köpte en ny skogshuggarhjälm, många fina blommor fick han också. Han blev nöjd med alla gratulationer.
Sofie och Fredrik sov över här hemma, så de hjälpte till både i går och i dag. Therese och Christian hjälpte också till i går, med de åkte hem i går kväll. Ett stort tack till er mina älskade ungdomar.

Det var ju en himla tur att allt var så förberett som det var, eftersom jag har varit sjuk denna veckan. I torsdags kunde jag inte prata. Så bra att jag hann att piggna på mig tills i går.

I morgon är det en ny vecka, som jag inte har någonting inplanerat på. Ska vila och kurera mig.

4 kommentarer:

  1. Låter som det var ett bra kalas. Nu får du ta igen dig efter festen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade det jättebra, och trevligt. Veckan som kommer ska jag bara va..

      Radera
  2. Skicka ett stort grattis till din man Stefan (lite sent förstås . . .)
    Så bra med det extra huset att kunna ha kalaset i, förbereda är bra man tar allt i egen takt, sen behöver inte allt städas upp på direkten.
    Ser hans många fina presenter som kommer väl till pass.
    Du och Stefan kunde även vara 'mina barn', ni är för mig fina ungdomar.
    Hade jag bott närmare, då hade jag tittat in och fått mig en smakbit av allt det goda som du gjort, jag dreglade medans jag läste, hi hi hi . . .
    Tur du inte har något inplanerad denna veckan, du måste verkligen vara snäll mot din kropp, vila vila och vila är ett måste för dig.
    Ta hand om dig vännen/ Eva

    SvaraRadera
  3. Tack, du är för go. Har du vägarna förbi, så titta in. Du vet ju var jag bor.

    SvaraRadera