torsdag 2 mars 2017

Gäspningar i bloggen!

Min sjukdomsbild började i augusti 2000. Efter det att jag fick min nackskada, så har det tillkommit den ena diagnosen efter den andra.
Jag har haft många duster med försäkringskassan. Vilken tur att jag haft en underbar familj som hela tiden stöttat mig.
I vilket fall som helst, så jag träffat många läkare, sjukgymnaster, psykologer, arbetsterapeuter,mm varit på många utredningar. Testat på de mesta behandlingar hos sjukgymnasterna, testat att göra många olika övningar i gymmet.

Många saker som jag fått lära mig, kommer jag mycket väl ihåg, andra saker skulle jag behöva en repetition på.

Idag skrev min bloggvän om "Gäspning". Jag kommer mycket väl ihåg varför vi ska gäspa.
Tänk er en hund eller en katt som är nyvaken, de gäspar och sträcker på sig. De är förståndiga.

Vi människor skulle också alltid behöva sträcka på oss, gäspa, gärna ljudligt.
Då man gäspar frigörs låsningar och spänningarna i kroppen.

Ibland då man pratar med någon så kanske man blir trött och måste gäspa. Det är också enkelt. När vi pratar med någon som vi trivs ihop med, så blir vi avslappnade, trötta och behöver gäspa. Många gånger tycker folk att man är otrevlig om man gäspar, men så är inte alls fallet. Utan känn dig hedrad, personen som du pratar med trivs i ditt sällskap om denne gäspar.

Ha en fortsatt trevlig dag!

2 kommentarer:

  1. Försäkringskassan är inte rolig att bråka med. Hoppas du får en trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Önskar er detsamma.
      Ps. jag var bara tvungen att spinna vidare på din gäsp.

      Radera