onsdag 22 mars 2017

Det är mycket nu!

Städa, slänga, spara, det är frågan de!
Hur som helst så tömmer vi nu det andra huset på allt, allt ska bort.
Tjejerna har valt några möbler, som dom vill ha i framtiden, då de har plats, vilket de inte har idag.
Vi själva ska inte ha några möbler, kanske några småsaker.
Och vad ska Stefan och jag ha ett helt hus för oss själva.

Jag fick mig en snilleblixt.
Flytta ur bokhyllorna från bokrummet, ut till hallen.
Flytta upp Therese säng och spjälsängen till Astrid upp till bokrummet.
Leksakerna kan vara i köket, och under trappan.
Nu så blir det ett förrådsrum i gästrummet. Vi vill inte sätta ut några möbler i ladugården eller garaget.

Sagt och påbörjat, Stefan gillade mitt förslag.

Phu... varför rör jag ihop detta på en gång. Stefan bär in låda efter låda ifrån det andra huset, med grejer som ska sorteras. Skänkas till Kupan, spara, slänga. Jag har ju fortfarande kaos med ommöbleringen.
Nå väl, det går i min takt!

4 kommentarer:

  1. Vilket arbete du satt igång med. Det blir alltid mer jobb än man tror.
    Nej, vi ska inte köpa någon egen hund. Vi lånar Malin´s Är glad att hon inte är här denna veckan när jag inte mår bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja si jag kan verkligen röra ihop saker och ting.

      Radera
  2. Ska ni sälja det andra huset? När man börjar ändra om så drar det med sig så mycket. Kram

    SvaraRadera