torsdag 9 februari 2017

Vad jag blir irriterad đŸ˜€

Jag fÄr en kallelse till provtagning en gÄng om Äret, sen ska jag sjÀlv hÄlla reda pÄ att jag ska ta prover var tredje mÄnad. I och med denna kallelsen, sÄ fÄr jag inget papper pÄ provunderlaget.
Jag ska bÄde ta blodprover, och lÀmna avföringsprov.- sÄ jag har alltid burk hemma till avföringsprovet sÄ jag slipper Äka ner tvÄ gÄnger för mina provtagningar.
I november dÄ jag tog prover, hade inte gastro lagt in avföringsprov, sÄ irriterande.
Nu i tisdagskvÀll fick jag en kÀnsla att de inte lagt in detta provet nu heller. SÄ jag försökte ringa in till lasarettet i gÄr innan jag Äkte ner till vÄrdcentralen, tyvÀrr utan resultat.
Och mycket riktigt, min kÀnsla stÀmde in.
De hade lugnt pÄ labbet, sÄ Tommy ringde in till gastro pÄ lasarettet sÄ de la in avföringsprovet, tur för mig, Tommy Àr en klippa pÄ labbet i Tingsryd.

I gÄr em ringde jag in till lasarettet, för det Àr inte alls okej att tvÄ gÄnger i rad missa att lÀgga in alla prover. Nu Àr alla prover inlagda inför kommande provtagningar under detta Är.
Jag tror att sköterskan försökte ursÀkta sig genom att berÀtta för mig att man inte brukar ta jÀrn och kalprotektin prover regelbunder. Men det skiter vÀl jag i. Har lÀkaren sagt och skrivit in i min journal om dessa prover, sÄ ska jag vÀl ta dom.
I kallelsen stÄr det att om jag inte tar mina prover, sÄ kan det vara svÄrt att fÄ recepten förnyade.
Men dÄ ska vÀl sköterskorna göra rÀtt...

Ganska sÄ skönt att fÄ avreagera sig. Men det fördÀrvade min dag. Det behövs inte sÄ mycket.

4 kommentarer:

  1. Jag förstÄr din ilska och frustration, vem skulle inte bli förb.....
    'De' kan alltid fÄ göra fel, men 'gu-nÄe' oss om vi gjorde fel.
    Det rÀcker inte med att man 'brottas' med sin sjukdom man ska Àven 'brottas' med myndigheterna, grrrrrrrrrrr
    Sköt om dig vÀnnen/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, ja, det rÀcker att brÄka med kroppen, konstant

      Radera
  2. SÄ trist nÀr det inte fungerar som det ska. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar sĂ„ mycket energi för mig 😟

      Radera