torsdag 17 juli 2014

Vilket ryck!

I går fick jag ett ryck, bakade 2 satser med mormors kringlor, det blev 40 stycken. Min mormor baka de alltid dessa, och som barn fick jag alltid kringlor i födelsedagspresent.
 Gårdagens kväll hade vi goda vänner hos oss. Och som sommaren hör till är ju grillat som gäller.
Till ovanlighet så hamnade mannen före mig i snarkelådan. Då jag också skulle trilla omkull, så såg det ut så här. Lotta, Elsa, dotterns hund Signe, och så mannen. Försiktigt försökte jag lägga mig jämte Signe, och lyckades också utan att störa hennes nattsömn.
Idag vaknade jag med magsmärtor, inte alls skönt. Konstant ont, och så kommer det bedrövliga knip emellanåt. Så jag tar det lilla lugna ligger mest på soffan.

Jag har haft härliga mammi-dotter-dagar nu i veckan, Dottern dy var hemma i måndags, och i tisdags var jag hos dottern dä. Mina goa tjejer <3.
Mannen har semester men han jobbar för fullt här hemma. Han har varit på soptippen med fyra fulla bilsläpar. Mycket skräp att slänga på en gammal gård, och så är det en massa rivnings material ifrån stenladan.

Ha en bra dag i solen, och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar