måndag 10 juni 2013

Från ena inrättningen till en annan!

Japp, nu har jag fått utvärderingen ifrån Arbetsförmedlingen. A-F har avslutat min inskrivning hos dom, och ännu en gång så står det i mina papper att jag saknar arbetsförmåga pga mina sjukdomar.
Nu är jag åter i försäkringskassans händer. Än så länge så vet jag inte om dom kommer att bevilja mig någon sjukpenning.
Jag loggade in mig på F-K, för att kolla så jag var sjukanmäld. Fick då se att jag kan fylla i min sjukpenningansökan via internet. Så himla smidigt. Dels så tar det ca en vecka innan ansökningsblanketten kommer per post, när F-K sen fått in ansökan så tar det ca 30 dagar innan man vet om dom beviljar sjukpenning. Så nu återstår det en väntan.

I lördags var vi på Examensfest. Mycket gott och trevligt. Tack svärsonen!
Och idag gick jag ner till affärens Café, tog mig en fika tillsammans med ett par andra damer. Det är en trevlig fikastund, som jag inte gärna missar. För jag behöver det sociala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar