lördag 19 januari 2013

Härlig helgvistelse!

Jag har haft en jobbig vecka, med mycket värk. Så jag har varit sjukskriven.
Men i torsdags skulle min handläggare ifrån Arbetsförmedlingen komma på besök till Café Migori så då ville jag vara där, trots att jag inte orkade.
Det visste jag inte att jag var värd så mycket pengar. Café Migori får 750 :- i veckan för jag är hos dom 2 timmar i veckan. Tänk om jag hade fått dessa pengar, vad glad jag blivit!
 I julklapp fick jag och min syster varsitt presentkort på Kosta Art Hotell. En uppskattade julklapp av oss båda. Vi har fått detta innan också. Det är lite lågsäsong nu på Hotellet så det passade att nu åka dit.
Vi åkte dit fredag eftermiddag, gick lite i glasshopen, innan vi trillade i vattnet-så varmt och skönt. Bastun är också härlig. Kvällens goda middag serverades av min dotter. Tack FiaLotta!
Vi gjorde ett besök inne i glasbaren också. Den har sin vatten historia, kul att höra bartendern att berätta. Värt ett besök bara för att så så fint det är där.
Dessa flaskor associera söndag-måndag-tisdag-onsdag-torsdag-fredag-lördag. Kul historia har dom också. Torsdagsflaskan saknar korken. Det lär finnas två olika historier om flaskorna.
Det blev en lagom tidig fredagskväll för oss. Och idag hade vi behandlingar, jag massage , syster fotvård. Vi hann även med att slappa på sängen innan vi styrde bilen hemåt.
Vi har haft det så lugnt och skönt. Ingen stress, inga måsten. Bara vilat, njutit och haft det underbart.
Vårat upplägg av vistelsen var jättebra. Vi ska lägga upp detta på samma sätt nästa gång också. Denna gången hade vi behandlingar samtidigt, något som jag verkligen rekommenderar!

Det är värt ett besök på Kosta Art Hotell, tycker vi! Andra gången vi fick denna perfekta julklapp av våra familjer. Tack älskade ni!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar