torsdag 24 januari 2013

Återbäring!

Min man är en jägare, fast han har nog tappat lite av sitt intresse.
Men han jaktar lite ibland.
Älgjakten uppskattar jag då vi får lite älgkött.
Jag är väl inte sådär duktig med att renskära och ta tillvara på. Så jag och mannen skär, och gör det enkelt för oss. När vi packat vårt kött, så bär mannen in alla älgben och lite "skräp"kött till grannen, dvs mannens föräldrar. Då får ju dom lite grytbitar, kött att mala, och en massa soppben.
I går stod farmor hela dagen och skar grönsaker och kokade grönsakssoppa med älgkött i.
Igår eftermiddag var jag inne hos farmor och hämtade soppa. Mannen och jag åt soppa till middag i går, och så stoppade jag flera portioner i frysen. Min svägerska får också utav soppan, och farmor tar lite själv också.
En bra återbäring tycker jag att detta är. Uppskattar den verkligen. Soppan är god, och jag skulle inte klara av att skära alla dessa grönsaker. Tack till farmor!

2 kommentarer:

  1. Extra god blir den dagen efter när den stått till sig lite!

    SvaraRadera
  2. Så brukar jag också göra. Min mamma får fläskben m.m och så kokar hon god soppa till oss alla. Perfekt.

    SvaraRadera