söndag 15 april 2012

Lördagsfest och söndagstrött!

I går kväll var det fest med Humbles orkester i Linnerydsbygdegård.
Vi var ett fint litet gäng som traskade dit. Vi hade egen mat och dryck med oss.
En trevlig kväll. Jag hade bestämt innan att jag inte skulle dansa, för jag får så ont efteråt. Men jag dansade faktiskt tre danser, och ingen bugg. Så jag kände mig nöjd, det är inte lätt att nobba heller på en fest.
Vi var kvar till slutet.
När vi kom hem ville Lotta gå ut. Så då ställde jag mig och diskade lite. Diskmaskinen gick sönder igår igen. Den som är så gott som ny, endast dryga 18 år. Jag har fortsatt att diska idag, så nu är allt diskat som var i maskinen, givetvis så var den knökafull.
Idag är jag trött och sliten, huvudet värker värre än vanligt, men jag tror att det är tröttheten som påverkar huvudet.

När jag körde till Tingsryd igår tog jag med mig kinagryta och ris till dottern DÄ och svärsonen. Dom ville ha det. Sen säger dom att jag skämmer bort Signe, men jag talade om för Signe att jag skämmer bort hennes matte och husse minst lika mycket, så de så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar