onsdag 15 juli 2015

Somliga går med trasiga skor...

Jag älskar att gå i sandaler, tycker inte alls om att ha sockar på mig. För drygt tre år sedan köpte jag ett par Merrell-sandaler på Stadium. Vad jag har gillat dessa sandaler. Men tyvärr så är de ganska så slitna nu. Varje fotsteg jag tar då jag har dessa sandaler på mig känns. Kanske inte så lustigt då jag kollar sulorna. De har nog gjort sitt, men det känns hårt att kassera och slänga dom.
 Idag kom tjejerna och pysen hem, svärsonen jobbar. De ville åka till Kosta. Vilken lycka för mig, för jag ville åka dit, och hade planerat en resa dit. Vi tog en runda in på Kosta Outlet. Inte så svårt att veta vilken affär jag besökte.
 Inhandlade mig ett par nya sandaler i skoaffären.
Inne på Kosta-glasbruks-butiken inhandlade jag tre vitvinsglas, två grogglas och tre snapsglas i chateau. Det är länge sedan vi slog sönder glasen, och jag har glömt vad vi saknat då vi varit på glasbruksrunda. Men nu kollade jag upp vad vi saknar.
Fast vi saknar fortfarande glas, glas som vi inte har haft 12 stycken utav.
Tyckte inte att jag ville köpa upp mig idag.
Så härligt med en kvalitetsdag med tre/fjärdedelar av ungdomarna. Bara älskar då de kommer hem. Och jag tror faktiskt att de vet om att vi bara älskar då de kommer. Jag brukar försöka att vi ska äta "goemat" också, för får de ingen "goemat" så vill de ju inte äta hos oss.

Mammi och Pappi har haft en lyckodag!

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att ha ett par älsklingsskor. Man blir helt rådvill när de inte går att använda längre. Jag håller tummarna för att mina favoritskor håller några säsonger till.

    SvaraRadera
  2. Kom hit och ta en fika med oss, hi hi , , , det tar bara över en timma.
    Men du , vilket handlande, hi hi . . . .
    Ja ja ibland måste man ju ha hela skor eller sandaler.
    Men nog har du väl glas så det räcker till alla kalasen, hmm . . .
    Förvisso när du ska bjuda mig med min stora familj så är vi bara 17.
    *he he he* Helst vill vi ha kristallglas, hihihihihihih.............
    Ja fy 17, och fler blir vi till september, lilla Ofelia kommer då.

    Må väl kram7 Eva

    SvaraRadera
  3. Inte bra att gå med trasiga skor. Tur att du hittade ett par nya.
    Kram!

    SvaraRadera