söndag 12 juli 2015

Allsång i Linneryd!

I år var det femte gången som Humbles orkester, tillsammans med idrottsföreningen anordnade allsång i Linneryd. Mycket trevligt!
Det fanns en orkester som hette "Leif Bloms orkester". (Bröderna Blom är bördiga ifrån Yxnanäs i Älmeboda, Alltså inte långt ifrån mitt barndomshem.) Bröderna flyttade på sig, och en, dvs Åke hamnade i Linneryd. Han i sin tur har en dotter, som också har dansbandsmusiken i blodet.
Dottern har i sin tur gift sig och skaffat familj, hennes barn har också dansbandsmusiken i sina gener . För ca 10 år sedan startade dottern och hennes tre barn orkestern "Humbles".

Det var helt givet att vi skulle gå på allsången, jag och min man. Frågade ungdomarna om de ville följa med men de avböjde.
Men igår vid lunch ringer dottern dä och undrar om vi ska på allsången, och om vi vill bjuda på middag. Klart att vi fixar till lite mat. Alla fyra ungdomarna kommer hem på lite grillat, följer med och lyssnar på allsången.
Efter allsången tog vi lite kaffe här hemma, svärsonen säger då att han är sugen på att komma hem som idag och skjuta lerduvor, igen. Och så vad det bestämt.
Idag gav sig mannen iväg med dottern och svärsonen för att skjuta. Själv så stannade jag hemma och kokade röda vinbärsgelé.
Innan ungdomarna begav sig hemåt i kväll så åt vi tacos och tog en skogspromenad med hundarna.

Å vad jag är lycklig över dessa kvalitetsdagar med våra underbara ungdomar!

2 kommentarer:

  1. Allsång så kul, det gillar jag, ja för jag sjunger mycket för mig själv oxå och i tankarna gnolar jag på visor som jag egentligen inte vill sjunga högt, hi hi hi . . . för de är så töntiga, ha ha . . .
    'Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik' . . . .
    Tillsammans med din rara familj blir det ännu roligare.
    Ja sådana kvalitets dagar ska man ta vara på, det är kul att göra något spontant, utan längre betänketid.
    I morgon ska jag bjuda sonen med familj på middag, de ska snart sticka iväg igen, de har semester och vill ta vara på sina lediga dagar.
    Ha det så bra, vädret idag har varit precis lagom för trädgårdsjobb.
    Men jag ser inte det som ett ansträngande jobb utan som en härlig skön lek i trädgården. Om jag inte vill göra nåt sätter jag mig ner,
    det gör vi båda många gånger om dagen.
    Alltså sätter oss ner tills brådskan har gått över, hi hi hi . . . .
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att kunna träffas så där spontant. Då ställs inga större krav utan alla tar det som det kommer. Kram.

    SvaraRadera