lördag 18 juli 2015

Härliga dagar!

I torsdags åkte pysen på golftävling. Och eftersom dottern är sjukskriven, tyckte hon det var trist att sitta ensam i Växjö. Så hon kom hem till mig och mannen min.
På kvällen var jag och mannen bjudna till Gunilla och Peter, dottern bestämde sig för att köra till storasyster i Tingsryd, och erbjöd sig att hon skulle köra oss till Ingelstad.
Tack Gunilla och Peter för en trevlig kväll, med god mat och dryck. Tack FiaLotta för att du körde på mammi och pappi.
Torsdag och fredag hade vi fint väder, så vi kunde sitta ute och sola. Igår kväll hade vi en mysig grillkväll. Synd att inte alla ungdomarna var hemma hos oss. Tyvärr så har vi inte haft sol i dag.
Nu har dottern kört hem till Växjö, och vi har haft trevligt besök av Håkan och Carina.
Mycket trevligt att träffas. Välkomna åter! Förra sommaren då vi var bjudna till Håkan och Carina spelade vi krocket, och ikväll spelade vi åter krocket.
Tänk vad klockan springer iväg då man har trevligt.
Men nu är det puss och kram, god natt!

3 kommentarer:

  1. Det är härligt när man kan sitta ute sent under sommarkvällarna. Vi har fått vänta på det så länge i år, så nu gäller det att utnyttja tiden maximalt. Kram

    SvaraRadera
  2. Ser att ni varit ute på trevligheter - det är alltid kul så här i sommartid.
    Tiden har gått så fort tycker jag, men det är väl kanske för att man har haft mycket omkring sig.
    Önskar dig en fortsatt fin sommar och kram!
    Inga

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken härlig familj ni är som umgås helt spontant så där.
    Förvisso gör vi det oxå, men de bor längre bort och ibland behöver vi 'boka tid', *fniss* Det blir mer sonen som fladdrar förbi här.
    Semester tider blir ju mer att man hinner träffas - eller inte hinner träffas . . . alla ska ut på sitt egna och det fattar jag precis.
    Man får vara glad för de dagar med sol vi får, men i överlag tycker jag faktiskt att vi haft bra väder, trots allt.
    Må så gott kram/ Eva

    SvaraRadera