tisdag 7 juli 2015

En bra start på vecka 28!

Måndag förmiddag är det stickcafé nere i affärens fikahörna.
En trevlig grej, speciellt som för mig som går hemma 24/7. Det är en som jag brukar lifta med dit och hem, i gengäld bjuder jag henne på fikat.

I går då jag var där nere ringer dottern dy. Hon och pysen var då på väg hem till mig, så de kom och hämtade hem mig. Vad glad jag blev. Och så fick jag lunchsällskap. Vi hann även gå en promenad med Elsa innan de körde hem till sitt.

 Och igår fyllde pappa 73 år. Då mannen var hemkommen ifrån jobbet åkte vi ut till honom.
 Han bor vackert ute på landet, eller på bonnavischan. Jag stod på altanen och tog kort ner över sjön.
 Dottern och svärsonen följde också med oss ut till morfar och Lehna.

Mindre kul är det för mig idag. Jag har haft lite förmycket nu några dagar. Nja, kanske inte i söndags, med med värmen som vi hade då så var det också påfrestande. Idag har jag legat pall. Efter frukosten och morgonpromenaden har jag sovit.
Jag hade behövt dammsuga, och tvättat. 
Men änglatofflorna står kvar, och tvätten ligger så fint i tvättstugan. 
Det är väl tur att jag kan koppla bort, och bara vårda mig själv.
Fast kortfattat så hade jag en mycket trevlig måndag. Mycket kvalitetstid. Först med dottern den yngre med sambo, sen med dottern den äldre och hennes man. 

1 kommentar:

  1. Dammet är säkerligen kvar idag också, så det finns väl inget att oroa sig för. Huvudsaken är väl att du gör positiva saker. Det kan man aldrig få för mycket av. Kram

    SvaraRadera