onsdag 10 september 2014

Vågen stegrar!

Jag och min kropp har dragkamp. Vi stretar åt varsitt håll. Kortisonet har ju både bra och dåliga effekter. Jag är konstant hungrig, så jag får ha koll på hur mycket jag äter, och vad jag äter. Har gått upp 3 kg på en vecka. Hur ska detta bli, ska ju äta kortisonet i 6 veckor.
Det är jobbigt att vara ovän med sin kropp, det var så pass att jag inte orkade gå på stickcafe´t i måndags.

I går hade jag tid hos min smärtläkare kl 10,00. Fick tiden av honom då vi hade telefonkontakt.
Men då jag skulle anmäla mig fanns jag inte med på listan.
Uppe på mottagningen tittade läkaren lite lustigt på mig, och undrade vem jag skulle träffa. Han hade missat mitt besök totalt, med han avbokade det han skulle göra, och förbarmade sig över mig.
Denne man är helt fantastik. Tänk om alla läkare vore som han.

Idag har jag varit hos sjukgymnasten i Tingsryd. Så nu är jag lite mör, men uppmjukad i nacke, axlar och rygg. Tar det lilla lugna nu och vila middag.

Ha en fortsatt bra dag!
P & K



1 kommentar:

  1. Vilken snäll läkare som avbokade för din skull.
    Hoppas nu att du känner dig bättre.
    Kram!

    SvaraRadera