söndag 7 september 2014

Tröttare än tröttast!

Det kostar på att ligga på topp. I fredags kom snickaren igen, för att fortsätta reparationen på stenladan. Mannen tog fritt ifrån sitt jobb, vilket även svågern gjorde. Fullt ös.
 På kvällen la mannen och jag i kräftburarna. Vilken underbart väder, strålande solsken.


 Det var även fint på lördagsmorgonen då vi plockade upp burarna.Vi hann tom att koka kräftorna innan snickaren och svågern kom. De pusslade ihop stenväggen, det blev så bra så.
 Och så var det åter dax för kalas. Vi tog välkomstdrinken ute i trädgården, en mojito, smakade bra, under tiden som mannen grillade.  På grillen låg det hel kotlettrad, kycklingfilé och majskolvar.
 Jag diskade undan allt innan jag trillade i snarkelådan. Mannen somnade direkt då gästerna hade åkt. Blev alldeles på tok för sent för mig. Och det känns idag minsann.
Jag försökte att sova både på fm och em igår, men kroppen är på högvarv, vilket inte jag är. Det gick inte att somna. Kortisonet gör sig påmint. Och så håller nacken på att gå av ;( känns det som.
Snickaren och svågern är här idag också. Tur att jag har matrester sen igår, för jag hade nog inte orkat laga middag.

Ha en bra söndag, och njut av det underbara solskenet!
P & K

1 kommentar: